Skip to main content

[IDEE] User group voor gemeenten met 100k inwoners?

• January 14, 2026
  • 11 replies
  • 79 views

Forum|alt.badge.img+2

Goedemorgen,

Is er behoefte aan een user group voor gemeenten met meer dan 100.000 inwoners? Ik werk zelf bij gemeente Rotterdam en ik merk in gesprekken die ik met andere TOPdesk klanten heb gehad dat er best wel verschillen zijn tussen grote gemeenten en de, met alle respect, kleinere gemeenten.

Via dit topic wil ik graag inventariseren of hier behoefte aan is. En als deze behoefte er is, wie heeft een suggestie voor een goede naam van de groep?

Groeten,
Frank Mulders

11 replies

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

@Eric Smeets, ​@Martijn , ​@Chi wat denken jullie van dit idee? 

Forum|alt.badge.img+7

Is een algemene groep “Nederlandse gemeenten”, niet een leuker idee? Dan kunnen we met elkaar leuke ideeën uitwisselen en elkaar helpen waar nodig. Zonder commercieel belang; immers hebben we allemaal wel dezelfde doel: de burger (en bedrijven) het best mogelijk bedienen / ondersteunen.

Dat lost niet direct jouw probleem op, maar mogelijk zitten in de groep dan ook gemeenten met 100k+ inwoners.

Hoe denk je hierover ​@Frank Mulders ? 

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

Of misschien provincie gewijs aanpakken? Ik zie dat sommige regio's/ provincies dit hebben en sommige niet? Den haag heeft ook 500 duizend inwoners, maar ik betwijfel of ik in enkel den haag genoeg concullega's ga vinden die dezelfde TOPdesk zicht voor ogen hebben…

Zuid Holland daar in tegen…. (Met gemeente rotterdam er bij :P)

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

Er is al een user group voor Zuid-Holland, dus daar kan je sowieso al lid van worden ​@Robin Noppert (mocht je dat nog niet zijn)

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • Starter
  • January 14, 2026

Is een algemene groep “Nederlandse gemeenten”, niet een leuker idee? Dan kunnen we met elkaar leuke ideeën uitwisselen en elkaar helpen waar nodig. Zonder commercieel belang; immers hebben we allemaal wel dezelfde doel: de burger (en bedrijven) het best mogelijk bedienen / ondersteunen.

Dat lost niet direct jouw probleem op, maar mogelijk zitten in de groep dan ook gemeenten met 100k+ inwoners.

Een algemene lokale overheid groep is sowieso een goed idee. Wellicht moeten we daar eerst mee beginnen..

Forum|alt.badge.img+7

Een algemene lokale overheid groep is sowieso een goed idee. Wellicht moeten we daar eerst mee beginnen..

Precies! Die is er al: https://community.topdesk.com/groups/lokale-overheid-53

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

Die user group bestaat sowieso ook al, dus wordt daar wellicht gewoon al lid van? 
Link naar de groep is: https://community.topdesk.com/groups/lokale-overheid-53 

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

Er is al een user group voor Zuid-Holland, dus daar kan je sowieso al lid van worden ​@Robin Noppert (mocht je dat nog niet zijn)

Yuppp daar doelde ik op. Maar Het klopt dat er voor gekozen is om geen aparte provincies voor de provincies in noord nederland te maken? Te weinig users?

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

@Robin Noppert, in de Whatsapp community was bewust gekozen om deze provincies samen te voegen zodat er dan een grotere groep klanten bij elkaar is. En ook het Noordelijk Platform TOPdesk heeft de gegevens zo samen gevoegd waardoor het een logische verlenging hiervan is. 

Ik heb ook een beetje bewust gekeken naar de interacties van de groepen op Whatsapp of het wel of niet logische is om deze mee te nemen naar het nieuwe platform. 

Als er behoefte is aan een nieuwe regionale user groep, kan men gerust mailen naar TOPdeskCommunity@topdesk.com  en dan kunnen we kijken hoe relevant het is om die aan te maken. 

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

@Robin Noppert, in de Whatsapp community was bewust gekozen om deze provincies samen te voegen zodat er dan een grotere groep klanten bij elkaar is. En ook het Noordelijk Platform TOPdesk heeft de gegevens zo samen gevoegd waardoor het een logische verlenging hiervan is. 

Ik heb ook een beetje bewust gekeken naar de interacties van de groepen op Whatsapp of het wel of niet logische is om deze mee te nemen naar het nieuwe platform. 

Als er behoefte is aan een nieuwe regionale user groep, kan men gerust mailen naar TOPdeskCommunity@topdesk.com  en dan kunnen we kijken hoe relevant het is om die aan te maken. 

Ahhh ja nee dat dacht ik al ja. Begrijpelijk dan. Dacht check het toch even. Thanks voor de response Sanne

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member
  • January 14, 2026

@Eric Smeets, ​@Martijn , ​@Chi wat denken jullie van dit idee? 

Hi Sanne, wij hebben wij klanten als gemeente, zodoende is dit voor ons niet interessant. Voor gemeentes zelf lijkt mij dat zeker een mooie toevoeging !