Skip to main content
Solved

Tabblad en velden toevoegen aan Vestigingskaart hoe doe ik dat?

• March 2, 2026
  • 4 replies
  • 42 views

Forum|alt.badge.img+2

Ik zou graag aan de Vestigingen velden willen toevoegen. 

Ik wil namelijk dat ik aan deze kaart kan aanvinken dat het gaat om een uitgifte locatie bijvoorbeeld en ik wil dat er een extra tabblad met informatie over deze uitgifte kan invullen.

zoals: 

• Openingstijden
  • extra info ivm bellen voor voor een afspraak
  • aantal telefoonnummers toevoegen
  • extra memo voor bijvoorbeeld als er een locatie of uitgifte plek in de toekomst wordt gewijzigd of locatie gaat verhuizen. zodat ik dit hierin kan meenemen.

Ik neem aan dat dit het beste is om te registreren bij de vestigingskaarten of is hier beter een asset van te maken. 

Best answer by tverschuur

Stel dat je 70 gebouwen beheert — of slechts 5.
Elk gebouw heeft specifieke kenmerken die je ergens moet vastleggen. In een SaaS-oplossing zoals Topdesk zijn al standaardvelden aanwezig, bijvoorbeeld voor Kadastergegevens of financiële informatie zoals de WOZ‑waarde.

In veel SaaS‑systemen kun je deze voorgedefinieerde velden echter niet aanpassen. Daardoor heb je soms velden die je niet gebruikt, of waarvan je de naam zou willen wijzigen. En misschien heb je juist behoefte aan tientallen extra velden, maar is het aantal vrije velden beperkt.

Een oplossing is om een Asset-sjabloon aan te maken met bijvoorbeeld de naam "Gebouwinformatie". Binnen een Asset kun je zelf veel aanvullende velden definiëren (gebruik dit wel doordacht). Vervolgens kun je per gebouw een Asset koppelen. (Geb 20 - Gebouwinformatie) etc.

Wanneer je dan een gebouwkaart opent, kun je in het tabblad Middelen direct de gekoppelde Asset selecteren. Die Asset bevat vervolgens alle aanvullende informatie, mooi gebundeld op één centrale plek.

Het is maar een idee — maar wel een praktische! 😊

4 replies

Forum|alt.badge.img+4
  • Explorer
  • Answer
  • March 2, 2026

Stel dat je 70 gebouwen beheert — of slechts 5.
Elk gebouw heeft specifieke kenmerken die je ergens moet vastleggen. In een SaaS-oplossing zoals Topdesk zijn al standaardvelden aanwezig, bijvoorbeeld voor Kadastergegevens of financiële informatie zoals de WOZ‑waarde.

In veel SaaS‑systemen kun je deze voorgedefinieerde velden echter niet aanpassen. Daardoor heb je soms velden die je niet gebruikt, of waarvan je de naam zou willen wijzigen. En misschien heb je juist behoefte aan tientallen extra velden, maar is het aantal vrije velden beperkt.

Een oplossing is om een Asset-sjabloon aan te maken met bijvoorbeeld de naam "Gebouwinformatie". Binnen een Asset kun je zelf veel aanvullende velden definiëren (gebruik dit wel doordacht). Vervolgens kun je per gebouw een Asset koppelen. (Geb 20 - Gebouwinformatie) etc.

Wanneer je dan een gebouwkaart opent, kun je in het tabblad Middelen direct de gekoppelde Asset selecteren. Die Asset bevat vervolgens alle aanvullende informatie, mooi gebundeld op één centrale plek.

Het is maar een idee — maar wel een praktische! 😊

Forum|alt.badge.img+2

Bedankt voor je duidelijke uitleg en je hebt me inderdaad op het idee gebracht om het zo in te vullen.

Ik denk dat het hiermee handiger is om het voor ons ook zo in te richten. Ik ga met Asset Management aan de slag en ik weet dat ik voor gebouwen asset zelf een ontwerp kan maken. Je schrijft voor het goed definiëren van de juiste velden dat ik dat doordacht moet doen. 

Wat bedoel je dan met doordacht in te vullen? Kan je een idee geven waar ik dan rekening mee moet houden?

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+6
  • Contributor
  • March 3, 2026

Je zou ook nog vrije velden hiervoor kunnen gebruiken. De hoeveelheid velden is wel beperkt, maar als het enkel de 4 zijn die je benoemd, past dat prima.

Sanne van Opstal-Brakel
Community Manager
Forum|alt.badge.img+11

@Sandra van de Wijngaart is je vraag nu beantwoord? En zo ja, zou je dan het beste antwoord kunnen markeren? 
Zo niet, waar kunnen we je nog mee helpen?