Skip to main content

Opzetten change management

• March 4, 2026
  • 0 replies
  • 35 views

Martijn1986
Forum|alt.badge.img+1

Beste community leden,

Voor onze organisatie willen we gebruik gaan maken van wijzigingsbeheer binnen TOPdesk.

Even een kort overzicht waarvoor we dit willen gaan gebruiken:

• Aanvraag van accounts
  • Aanvraag licenties (met of zonder approval flow)
  • Aanvraag veranderingen abonnementen
  • Hardware vervangingen
  • Hardware inleveringen
  • Hardware pickups
  • Aanvraag en wijziging operator accounts TOPdesk
  • Aanvraag workflows
  • Aanvraag wijzigingen workflows

Ik ben inmiddels een beetje bekend met het opzetten van wijzigingstemplates en activiteiten templates.
Verder zijn er rechten groepen al aangemaakt. Ik heb een 2-tal actiereeksen al ingericht voor de registratiemeldingen richting de eindgebruiker en een voor de approval melding richting de manager.
Ook hebben we enige tijd geleden al onze on- en offboarding flows in wijzigingsbeheer opgezet en hier zijn wat actiereeksen voor aanwezig. Daarbuiten heb ik verder nog niks ingericht.

Nu was ik eens benieuwd of mensen hier me wellicht mede een beetje op gang kunnen helpen of me kunnen wijzen op zaken waar ik rekening mee moet houden bij het inrichten ervan. Alles mag gemeld worden natuurlijk. Dan kan ik hier filteren op wat wel en niet mogelijk/nodig is binnen onze omgeving en wensen pakket van de business.

Er loopt een aanvraag ook voor een consultant om daar eens mee te sparren en voor wat hulp bij de inrichting. Gezien de duur van deze aanvraag door begrijpelijke drukte bij TOPdesk probeer ik op deze manier alvast wat meer inzicht te krijgen die ik dan weer mee kan nemen in het voorwerk en in de consultancy sessie. 

Alvast bedankt voor jullie input en het meedenken/sparren.