Hoi allemaal,
Ik ben voor onze organisatie bezig om change management steeds meer te gebruiken binnen TOPdesk.
Nu loop ik bij een aantal formulier en templates aan tegen beperkingen in de werkwijze van onze organisatie.
Het gaat dan vooral om approval flows en beperkingen hierbij.
De 2 belangrijkste puntjes zijn deze:
- Hoe om te gaan met een approver als deze niet aanwezig is. Voor zover ik weet is er in TOPdesk geen backup manager of iets aangegeven. Nu zag ik dat dit kan via een SSP aanvraag om een temp manager aan te stellen maar vraag me af of er mensen zijn die hierin andere best practises hebben.
- We hebben voor een aantal vragen een afwijkende regel qua approvals. Bijvoorbeeld onze hoogste management laag heeft voor een aantal verzoeken geen approver nodig. Een deel omdat de managers hiervan in een ander werelddeel zitten en niet met TOPdesk werken en een deel om onnodig admin werk voor ons hoogste management te besparen.
Hoe kan ik dit het beste afvangen als ik formulieren maak? Ik zou dit kunnen doen met meerdere formulieren en het afschermen van formulieren met persoonsgroepen. Echter dit voelt als omslachtig en zou dit het liefste via 1 formulier doen en dit dan afvangen. Iemand een idee hoe dit te doen is?
Alvast bedankt voor de hulp en inzichten.