Skip to main content
Question

Behandelaarsfilter voor iedereen, behalve...

• August 6, 2026
  • 2 replies
  • 21 views

Forum|alt.badge.img+3

Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand een idee/oplossing heeft.

Ik heb een behandelaarsfilter waar bijna alle behandelaarsgroepen in staan behalve de securitybehandelaarsgroepen.
Dit behandelaarsfilter is gekoppeld aan “Alle behandelaars”.

Ik heb nu een API-behandelaar die gebruikt wordt om van een beperkt aantal behandelaarsgroepen de meldingen naar Qliksense over te halen.

Daar heb ik een nieuw behandelaarsfilter voor gemaakt, maar omdat het andere behandelaarsfilter voor “Alle behandelaars” geldt komen toch (uiteraard) alle behandelaarsgroepen mee.
Ik begrijp dat dit is op te lossen door alle (+ 400) bestaande behandelaars als “Specifieke behandelaars” toe te voegen, maar dit gaat geheid mis bij nieuwe behandelaars (want een handmatige handeling).

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om die API-behandelaar uit deze groep te krijgen of hoe ik de “Specifieke behandelaars” groep automatisch kan vullen? Dus dat ook alle nieuwe behandelaars automatisch worden toegevoegd als "Specifieke behandelaar".

2 replies

Forum|alt.badge.img+3
  • Author
  • New Member ⭐⭐⭐⭐
  • August 7, 2026

Ik heb hier 2 mooie oplossingen voor gekregen die ik wil delen. Misschien heeft een ander hier ook iets aan:

1. “dat probleem hadden wij ook, maar omdat we bij nieuwe behandelaren altijd een profiel kopiëren van een bestaande behandelaar uit de groep waar de nieuwe behandelaar in moet komen worden deze lidmaatschappen allemaal meegenomen en gaat het tot op heden goed.”
  2. “Wij hebben een actiereeks gemaakt die getriggerd bij het aanmaken van een behandelaarskaart (niet-API) en koppelt dan automatisch het behandelaarsfilter.
    ( is gewoon gedocumenteerd op de Supporting Files API pagina onder Operator. 

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+9

Hi Wim,

Misschien nog een derde oplossing:

Wat wij vaak doen is dat we in dit geval in de gebeurtenis(sen) filteren op de benodigde behandelaarsgroepen of dit in de actiereeks toepassen door een query o.i.d.

De API behandelaren hebben wij vaak een apart filter voor, zodat zij overal bij kunnen. Bij aanpassingen in wat ze wel/niet moeten bewerken qua kaarten, groepen, enz. verwerken we dit in de gebeurtenis of actiereeks zelf.

Je andere twee oplossingen werken volgens mij ook prima, kwestie van meerdere wegen naar Rome!