Skip to main content
Explorer ⭐
February 4, 2026
Solved

Wijzigingen in bulk afsluiten

• February 4, 2026
  • 15 replies
  • 336 views

Goedemiddag,

Heeft iemand een actiereeks of webhook op de plank liggen die op basis van een Excel lijst honderden wijzigingen in 1x kan afsluiten?

Alvast bedankt.

Mvg,

Frank Mulders

This topic has been closed for replies.
Best answer by JeroenvdK

My bad… Stap 4.3 is fout. Daar heb ik een [i] gezet, maar dat moet een [0] zijn. Het is weliswaar een array, maar die heeft maar 1 entry, omdat je elke iteratie maar 1 change ophaalt. Je wilt dus altijd de eerste entry uit de array terughebben. In de eerste iteratie gaat het dan goed, omdat je dan ook in iteratie 0 zit, maar bij de volgende iteratie is dat 1 geworden en die regel vindt hij niet terug in de array met changedetails.

Gecorrigeerde json in de bijlage. In mijn test had ik laatste keer met 1 change getest. Dom, dom, dom.

De input heb ik bijvoorbeeld als: c2306 1037;c2306 1048;c2306 1049

​@Sanne van Opstal-Brakel mocht je deze al hebben geupload naar de Community resources aub even vervangen met de v2_2.

15 replies

Explorer ⭐
February 11, 2026

​@JeroenvdK 

Ik heb de actiereeks werkend als ik één wijzigingsnummer invul in de webhook na trigger actie. Als ik meerdere wijzigingsnummers in 1x wil invullen, krijg ik een fout;

Step 4 'GetAndUpdateChanges', iteration 1, substep 3 'UpdateChange'
[2026-02-10T11:39:36.761658642Z] Starting FreeMarker template processing
[2026-02-10T11:39:36.762082550Z] Error while processing FreeMarker template: The following has evaluated to null or missing:
==> _responses["GetChangeDetails"]["body"]["results"][i]  [in template "action" at line 1, column 28]

----
Tip: It's the final [] step that caused this error, not those before it.

Ik heb het al geprobeerd met komma en puntkomma. Heb jij nog een suggestie?

JeroenvdK
Explorer ⭐⭐⭐⭐
February 11, 2026

​@JeroenvdK 

Ik heb de actiereeks werkend als ik één wijzigingsnummer invul in de webhook na trigger actie. Als ik meerdere wijzigingsnummers in 1x wil invullen, krijg ik een fout;

Step 4 'GetAndUpdateChanges', iteration 1, substep 3 'UpdateChange'
[2026-02-10T11:39:36.761658642Z] Starting FreeMarker template processing
[2026-02-10T11:39:36.762082550Z] Error while processing FreeMarker template: The following has evaluated to null or missing:
==> _responses["GetChangeDetails"]["body"]["results"][i]  [in template "action" at line 1, column 28]

----
Tip: It's the final [] step that caused this error, not those before it.

Ik heb het al geprobeerd met komma en puntkomma. Heb jij nog een suggestie?

Ik vermoed dat je de naam van substep 1 of 2 hebt aangepast, zodat deze niet meer GetChangeDetails heet. De foutmelding geeft aan dat hij geen resultaat krijgt op deze verwijzing.

Export anders je aangepaste Action Sequence (of stuur hem mij in een prive bericht als dat kan). Dat maakt troubleshooten makkelijker.

Explorer ⭐
February 11, 2026

​@JeroenvdK 

Zie bijlage :)

JeroenvdK
JeroenvdKAnswer
Explorer ⭐⭐⭐⭐
February 11, 2026

My bad… Stap 4.3 is fout. Daar heb ik een [i] gezet, maar dat moet een [0] zijn. Het is weliswaar een array, maar die heeft maar 1 entry, omdat je elke iteratie maar 1 change ophaalt. Je wilt dus altijd de eerste entry uit de array terughebben. In de eerste iteratie gaat het dan goed, omdat je dan ook in iteratie 0 zit, maar bij de volgende iteratie is dat 1 geworden en die regel vindt hij niet terug in de array met changedetails.

Gecorrigeerde json in de bijlage. In mijn test had ik laatste keer met 1 change getest. Dom, dom, dom.

De input heb ik bijvoorbeeld als: c2306 1037;c2306 1048;c2306 1049

​@Sanne van Opstal-Brakel mocht je deze al hebben geupload naar de Community resources aub even vervangen met de v2_2.

Explorer ⭐
February 11, 2026

Het werkt. Hartelijk dank!