Hoi!
Op dit moment ben ik bezig met het verbeteren van de communicatie tussen aanmelder en behandelaars bij een uitgebreide wijziging. Helaas komt het nog vaak voor dat een behandelaar meer informatie nodig heeft om de uitgebreide wijziging op te lossen.
Huidige situatie:
Middels een mailactie krijgt de aanmelder bericht voor meer informatie vanuit de wijzigingsactiviteit, helaas wordt dit actieveld niet naar de bovenliggende wijziging gekopieerd. Dit is verwarrend voor de aanmelder omdat hij/zij niet de vraag van de behandelaarsgroep ziet staan bij de wijziging die is ingediend. Binnen onze organisatie proberen we mailverkeer te verminderen dus het is geen optie voor de aanmelder om een reply te geven en het middels mailimport op te lossen ;). Tevens is het ook verwarrend voor de behandelaars omdat zij geen reply/reactie krijgen en dus echt de bovenliggende wijziging moeten openen voor een reactie.
Ik ben bekend met de actiereeksen uit de library, (KI 1579 en KI 11279) en daar ben ik nu in onze test omgeving mee aan het ontwikkelen. Maar deze voldoen niet helemaal aan wat ik wil bereiken. Ik wil graag dat er bij reactie van de aanmelder de onderliggende activiteit waaruit de vraag komt de status wijzigt naar ;Reactie ontvangen.
Hoe pakken jullie deze communicatie tussen wijzigingsactiviteiten en de bovenliggende wijziging aan? Zeker bij een wijziging met meerdere wijzigingsactiviteiten wil je niet dat de reactie van de aanmelder op een informatie verzoek bij elk onderliggende wijzigingsactiviteit komt te staan.