Skip to main content
New Member ⭐
June 16, 2026
Solved

vervolg emails in het zelfde ticket zetten

• June 16, 2026
  • 12 replies
  • 265 views

Wij krijgen van een externe partner verzoeken per email met altijd dit subject in de email:

Case CS1234567 Update/Question

Nu wil ik graag de eerste mail (via de mail import) in Topdesk zetten (zodat we die kunnen oppakken).

Hoe zorg ik ervoor dat de vervolgs mails (zelfde subject, niet met RE: of FW: ervoor) ook worden gezet in hetzelfde ticket?

Best answer by TheodoorT

Ik heb nu een powerautomate flow opgezet icm de api van Topdesk.

Deze haalt de email op, filtert case nummer eruit, controleert of dit case nummer bestaat in een sharepoint list, zo nee, case nummer aanmaken, nieuw ticket Topdesk maken via API post call en Topdesk ID ophalen en in de sharepoint wegschrijven.

Bestaat case nummer wel, dan Topdesk ID van het ticket ophalen en Topdesk API patch call maken.

Ga hem komende week even testen, finetunen en zal dan de setup details delen

12 replies

TheodoorTAuthor
New Member ⭐
August 11, 2026

@TheodoorT bedankt voor het delen van de setup. Hopelijk erg waardevol voor de community. 
Is je vraag beantwoord? Aan jou het verzoek de status naar beantwoord aan te passen. 

Mocht er toch nog openstaande punten zijn, aarzel dan niet om deze te stellen. 

Hoi Wesley, misschien zie ik het over het hoofd, maar waar kan ik de status aanpassen?

Sanne van Opstal-Brakel
Employee
Employee
August 17, 2026

@TheodoorT  je kunt het antwoord dat je het best geholpen heeft markeren met ‘best answer’ ik hoop dat dit helpt. 

Sanne van Opstal-Brakel, your TOPdesk Community Fairy Godmother