Skip to main content
Question

Uitgebreide wijziging met autorisatie activiteiten sluiten

• June 1, 2026
  • 3 replies
  • 36 views

Forum|alt.badge.img+2

Is er iemand die een actiereeks heeft gemaakt die het volgende doet:

• Wij hebben een Uitgebreide wijziging in de fase “Aanvraag” 
  • Er staan 2 of meerdere autorisatie activiteiten.
  • De eerste activiteit is voor “Goedkeuring” als deze wordt goedgekeurd kunnen de overige autorisatie verzoeken worden gestart en uitgevoerd.
  • Indien het eerste autorisatie verzoek wordt “Afgewezen” moeten alle overige autorisatie verzoeken de status “Afgewezen” krijgen.
  • De uitgebreide wijziging krijgt dan de status “Afgewezen”

Is er iemand dit dit al heeft gebouwd???????

3 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8

Volgens mij is dit op te lossen zonder automatisering…

Wanneer je afhankelijkheden in het sjabloon maakt, dan kan je dus zorgen dat bij het goedkeuren van activiteit; de volgende activiteiten gestart mogen worden.
En het zou (volgens mij ) zo moeten zijn dat als in de afhankelijkheden reeks de autorisatie activiteit afgekeurd wordt, de activiteiten die daarna volgen automatisch overgeslagen worden en dat de wijziging dan afgewezen wordt...

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+5

Hi Derkjan,

Wat ​@Sanne Haller zegt klopt, als het gaat om autorisatieactiviteiten en je hebt een in het sjabloon de activiteiten in een volgorde aan elkaar gekoppeld, dan kan de eerste worden afgewezen, waarna het proces kan stoppen.

Dit ziet er in je planner als volgt uit:

Wat dan nog wel moet gebeuren, is dat de wijziging ook wordt afgewezen:

Als je dit hebt gedaan, dan worden de andere activiteiten overgeslagen. Ze verdwijnen ook uit overzichten voor behandelaren, zoals hun taken.

Functioneel gezien is dit een mooie oplossing die je een automatisering scheelt.
Als het niet mogelijk is om de autorisatie activiteiten te koppelen in de planner om een bepaalde reden en je een andere oplossing nodig hebt, laat dit dan vooral weten!

Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • Starter
  • June 2, 2026

Ga er even na kijken jullie horen van mij.