Skip to main content
Question

Power Automate

• February 5, 2026
  • 3 replies
  • 36 views

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9

Ik heb een flow lopen in PA die alle maintance until checkt, en hier een melding van maakt. 
Nu wil ik bij elke asset die daar in aanmerking van komt een standaard document aan toevoegen. Voor een of andere reden kom ik hier niet uit en gaat mijn pa chain in een loop. Super irritant. Iemand die sterk is in Power Automate en TOPdesk en toevallig weet hoe je een goeie http post kan geven naar de assets upload? en hoe ik daar dan een pfd vanuit mijn onedrive kan toevoegen? :(

3 replies

Forum|alt.badge.img
  • New Member
  • February 5, 2026

Ik heb ook enkele flows in Power Automate naar TOPdesk gebouwd, waaronder voor assetmanagement, met als doel informatie uit Intune te synchroniseren met TOPdesk. Ik ben hier destijds een tijd mee bezig geweest om dit werkend te krijgen via de beschikbare HTTP API-calls. Hiervoor heb ik SharePoint als tussentabel gebruikt, zodat ik gegevens zoals de Asset-ID eenvoudig kon hergebruiken voor de API-calls naar TOPdesk.

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+9
  • Author
  • Contributor
  • February 5, 2026

Ik heb ook enkele flows in Power Automate naar TOPdesk gebouwd, waaronder voor assetmanagement, met als doel informatie uit Intune te synchroniseren met TOPdesk. Ik ben hier destijds een tijd mee bezig geweest om dit werkend te krijgen via de beschikbare HTTP API-calls. Hiervoor heb ik SharePoint als tussentabel gebruikt, zodat ik gegevens zoals de Asset-ID eenvoudig kon hergebruiken voor de API-calls naar TOPdesk.

En heb je daar dan een stukje voor uploads tussen staan die uit een apply to each het juiste asset kan pakken toevallig ?

Leon Oost
Forum|alt.badge.img
  • New Member
  • February 5, 2026

Het is me wel al eens gelukt om op die manier een bijlage (bron = Sharepoint) aan een melding te maken, maar deze is leeg. Dus daar heb je niets aan.

Ik volg, want zou dat wel erg interessant vinden om werkend te krijgen.

In mijn geval mag andersom ook, als er een bepaald type melding komt, standaard een bestand bijvoegen als bijlage vanuit Topdesk zelf.