Skip to main content

Pop-up! in TOPdesk (losse pagina)

  • June 8, 2026
  • 2 replies
  • 52 views

Forum|alt.badge.img+2

Soms doen behandelaren bijzondere dingen, zoals het invoeren van 1000 uur op één melding en wil je daar een info bericht over geven.

In dit voorbeeld laat ik je zien hoe je een soort pop-up kan maken, dit kun je toepassen hoe je zelf wilt!

Let op dat deze pop-up opent in een nieuw tabblad.

(als iemand een tip heeft hoe je dit in dezelfde webpagina opent waar TOPdesk zelf open staat dan lees ik het graag in de comments!)

 

  1. Maak een gebeurtenis aan naar wens

Mijn voorbeeld:

  1. Maak een nieuwe HTTP actie aan
  • Actiebeheer
  • Aanmaken
  • HTTP actie
  • Kies de juiste module
  1. Vul de gegevens in op het tabblad actie zoals in het plaatje hieronder
Je ziet dat er in dit tabblad weinig aan moet worden gezet
  1. Doe dit ook voor het tabblad Diversen
  1. onder het kopje vaste tekst kun je HTML kwijt, alleen een aantal woorden gaan ook prima, zelf merk ik geen verschil bij De actie tonen: Vaste tekst/HTML dus gebruik wat voor jou werkt.

Het stukje HTML code uit het voorbeeld:

<!DOCTYPE html>
<html lang="nl">
<head>
    <meta charset="UTF-8">
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    <title>Waarschuwing</title>
    <style>
        body {
            font-family: Arial, sans-serif;
            background-color: #f4f6f8;
            display: flex;
            justify-content: center;
            align-items: center;
            min-height: 100vh;
            margin: 0;
        }

        .warning-box {
            max-width: 500px;
            background: #fff8e1;
            border-left: 6px solid #ff9800;
            padding: 24px;
            border-radius: 8px;
            box-shadow: 0 2px 10px rgba(0,0,0,0.1);
        }

        .warning-box h1 {
            margin-top: 0;
            color: #e65100;
            font-size: 1.5rem;
        }

        .warning-box p {
            margin: 0;
            color: #333;
            line-height: 1.5;
        }

        .icon {
            font-size: 1.8rem;
            margin-right: 8px;
            vertical-align: middle;
        }
    </style>
</head>
<body>
    <div class="warning-box">
        <h1><span class="icon">⚠️</span>Let op</h1>
        <p>
            Je hebt een ruimte opgeslagen met de status <strong>'Is gecontroleerd'</strong>,
            maar er is geen <strong>soort/gebruiksfunctie</strong> ingevuld.
        </p>
    </div>
</body>
</html>

2 replies

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+7

Hi Ronald,

Wat een mooie oplossing, de pop-up ziet er netjes uit! Dankjewel voor het delen hiervan, ik ga deze vriendelijk opslaan voor later gebruik. 😄

Wij gebruiken voor dergelijke gebeurtenissen ook wel een actiereeks, die zo'n update geeft in de melding en dan bijvoorbeeld de status terug zet.

In de bijlage vind je de JSON die ervoor zorgt dat wanneer een status wordt aangepast naar een specifieke keuze die niet de bedoeling is, in dit geval gespecificeerd vanuit de gebeurtenis:

dat de status wordt teruggezet naar de voorgaande en er een bericht in de melding wordt geplaatst met tekst en uitleg.

Hopelijk heb jij daar ook weer wat aan!


Forum|alt.badge.img+2
  • Author
  • New Member ⭐⭐⭐
  • June 8, 2026

Hi Ronald,

Wat een mooie oplossing, de pop-up ziet er netjes uit! Dankjewel voor het delen hiervan, ik ga deze vriendelijk opslaan voor later gebruik. 😄

Wij gebruiken voor dergelijke gebeurtenissen ook wel een actiereeks, die zo'n update geeft in de melding en dan bijvoorbeeld de status terug zet.

In de bijlage vind je de JSON die ervoor zorgt dat wanneer een status wordt aangepast naar een specifieke keuze die niet de bedoeling is, in dit geval gespecificeerd vanuit de gebeurtenis:

dat de status wordt teruggezet naar de voorgaande en er een bericht in de melding wordt geplaatst met tekst en uitleg.

Hopelijk heb jij daar ook weer wat aan!

Oo dat is ook wel leuk ja, ik gebruik die Set: Status actiereeksen vooral bij automatische mails of automatisch sluiten van meldingen.