Skip to main content
Question

Operations Management API, link new created Operational activity to incident

• April 2, 2026
  • 3 replies
  • 37 views

Ludo van der Marel
Forum|alt.badge.img+1

Hi Community,

Ik ben een workflow aan het ontwerpen waarbij eerst via het SSP een melding wordt aangemaakt. Vervolgens moet mbv de verzamelde data volautomatisch een (aan de melding gekoppelde) Operationele activiteit worden aangemaakt (niet gebonden binnen een reeks, wel gekoppeld aan een Schema).

Dat aanmaken van die OA via een actiereeks die wordt getrigerd op aanmaak van de melding via het SSP, is niet mijn probleem. Wel het realiseren van die link tussen melding en OA (net zoals je die krijgt wanneer je via de GUI vanuit een melding een losse OA aanmaakt). Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik kan in de documentatie geen geschikt endpoint vinden hiervoor…

3 replies

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+4

Volgens mij bestaat er binnen de huidige endpoints geen mogelijkheid om deze link te leggen via een actiereeks… Ik heb hem zo snel in ieder geval niet kunnen vinden.
Als je dit wilt borgen zou je het meldingsnummer natuurlijk wel in een veld kunnen wegschrijven, maar de vraag is even of dit ook een oplossing kan bieden, omdat de link er dan natuurlijk niet ‘officieel’ is.
Is het noodzakelijk om de link te leggen of heb je een specifiek doel in gedachten waar misschien een andere oplossing voor te vinden is?

Ludo van der Marel
Forum|alt.badge.img+1

Hoi Joost! 

Bedankt voor je reactie ! De koppeling is niet essentieel. Na aanmaak van de OA laat ik de melding automatisch afsluiten. Die heeft dan geen functie meer. Ik vond het gewoon wel mooi als het zou kunnen, that’s all. Misschien kies ik er nog voor om het nr in het OA log te schrijven. Fijn weekend alvast !

Groet, Ludo

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+4

Hoi Joost! 

Bedankt voor je reactie ! De koppeling is niet essentieel. Na aanmaak van de OA laat ik de melding automatisch afsluiten. Die heeft dan geen functie meer. Ik vond het gewoon wel mooi als het zou kunnen, that’s all. Misschien kies ik er nog voor om het nr in het OA log te schrijven. Fijn weekend alvast !

Groet, Ludo

De wens om het te kunnen, omdat het mooi is om het proces rond te hebben kan ik goed begrijpen!
Wellicht een tip waard om de functionaliteit aan de OA endpoints toe te voegen als een nice to have, omdat branch, asset en location wel mogelijk zijn.
Fijn weekend!