Hallo allen,
Binnen onze organisatie hebben we meerdere licenties voor diverse applicaties waar we gebruik van maken. Een voorbeeld hiervan is Visio van Microsoft. Deze licenties rouleren tussen gebruikers. Echter ontbreekt het aan een helder overzicht van wie deze licenties in gebruik hebben, hoeveel gebruik ze ervan maken en OF ze überhaupt gebruik gemaakt hebben van deze licentie gedurende x periode.
Waar ik naar op zoek ben is het volgende:
In TOPdesk wil ik een mogelijkheid bouwen waarlangs collega's via het SSP een aanvraag doen voor tijdelijk gebruik van een applicatie (laten we het beperken tot Microsoft licenties en Visio als voorbeeld nemen), waarbij automatisch een licentie aan hun account wordt toegekend als deze beschikbaar is (en dus niet in gebruik door een andere collega). In dat geval is het dus van belang dat een licentie weggenomen wordt bij een collega als deze bijvoorbeeld 2 weken lang de Visio licentie niet gebruikt heeft (met op dat moment melding daarvan).
Mijn vraag is tweeledig:
1. Is wat ik schets mogelijk? (ik zit te denken aan een koppeling met Power Automate en Microsoft Graph)
2. Hoe regel ik dit? Zijn er andere gebruikers die een soortgelijk iets al hebben opgezet?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie meedenken/hulp!
Veel groeten, Anton