Hallo,
Wij hebben momenteel het IDU proces dat loopt via de actiereeks KI 12091 van TOPdesk zelf.
We willen de volgende dingen aanpassen, heb al met Gemini zitten stoeien en kom ver, maar ik vermoed dat de API van TOPdesk dingen tegenhoudt.
Wij krijgen een mail uit AFAS binnen die onderstaand format heeft:
Naam: ACHTERNAAM, VOORNAAM
Personeelsnummer: XXXXXX (waarde kan verschillde lengte hebben, maar in principe geen probleem)
Functie: NAAM FUNCTIE
OE: ORGINISATORISCHE EENHEID
Datum functiewijziging: DD-MM-YYYY
Bedrijfsmiddel: SOORT HARDWARE (dit gaat al goed)
Actie: De medewerker dient een BEDRIJFSMIDDEL in te leveren / Leven een BEDRIJFSMIDDEL uit aan Wij hebben meerdere actiereeksen, met bijbehorende sjablonen, triggers en mailimports voor de scenario’s In dienst, Uit dienst, Doorstroom (in en uitgifte), dit per type middel.
Wij willen meerdere dingen bewerkstelligen.
Het zou fijn zijn als we automatisch de implementatie datum konden invullen uit de tekst van de mail.
Tevens willen we aan de hand van het personeelsnummer de persoon koppelen, in elk geval voor wijzigingen die betrekking hebben op Uit dienst en doorstroom, want soms komt de wijziging eerder dan de persoon in TOPdesk.
Concreet waar ik tegenaan loop is:
Bij gebruik van de API: /tas/api/operatorChanges/{identifier} met de PATCH actie lukt het niet om deze dingen te implementeren.
Als ik kijk zie ik niet staan dat de implementatiedatum is in te vullen op basis van de genoemde velden.
Verder staat er wél als endpoint de /caller bij, echter, hoe deze aan te roepen is mij een raadsel. Gemini blijft beweren dat de documentatie zichzelf tegenspreekt, maar ik hoop dat anderen hier wel een idee voor hebben.
Ik heb ook getracht deze waarden te injecteren voor het toepassen van het sjabloon, maar ook dacht mocht niet slagen.
Als het antwoord nee, dit is niet mogelijk, is dan is dat ook duidelijk, maar het feit dat /caller genoemd wordt vind ik op z’n minst opvallend.
Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sascha