Skip to main content

Etage toevoegen aan Asset

• February 16, 2026
  • 3 replies
  • 58 views

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11

HOI Robin hier!

Ik kreeg de vraag om een koppeling te leggen tussen het veld: gedeelte van gebouw (ruimte beheer) en een veld in een Asset.

Het was even puzzelen maar het is me gelukt! 

Met deze action sequence kan je dus als je een eigen veld toevoegd aan een asset, en vervolgens er een ruimte aan toevoegd er voor zorgen dat ook je eigen veld genaamd : “etage” bijvoorbeeld ook wordt ingevuld met dezelfde waarde.

LET OP!!!!

Je zal dus wel zelf wat variabelen moeten aanpassen voor benaming van velden.

Hopelijk kan ik jullie hier net zo blij van maken als ik ons bedrijf er blij mee heb gemaakt.

3 replies

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member
  • February 17, 2026

Hoi Robin,

Dank voor het delen van deze action sequence, superhandig! 👍🏼
Ik heb hem inmiddels ook bij ons geïmplementeerd voor de assets van onze AV‑afdeling.

Ik loop alleen tegen het volgende aan: alle assets zijn bij ons gekoppeld als kind aan een config asset. Aan die config asset hangt ook de locatie. Via het koppelingssoort neemt het kind normaal gesproken de locatie van de ouder over. Alleen lijkt TOPdesk deze overgenomen locatie niet te herkennen als een “assignment_locations”.

Heeft iemand ervaring met dit specifieke gedrag, of misschien een workaround?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member
  • February 18, 2026

Ik heb hem iets of wat aangepast 😉.
Het werkt nu bij ons. 

Deze action sequence vult eigen velden op de asset kaart.

Hij haalt gegeven op uit de gekoppelde lokatie en uit de overgenomen lokatie van een asset dat gekoppeld is als ouder.
Wanneer de Bron (Lokatie) geen gegevens bevat worden deze gevuld door een eigen gekozen tekst.
Ook wanneer er geen lokatie is gekoppeld wordt er een eigen gekozen tekst ingevuld.

De sequence heeft zoals wij hem hebben ingericht heeft geen autorisatie.
Hiervoor is een verbinding ingesteld die de API gegevens bevat, zodat je geen API wachtwoorden hoeft te gebruiken in de action sequence zelf.

Groetjes Remco

Robin Noppert
Forum|alt.badge.img+11
  • Author
  • Inspirer
  • February 20, 2026

Hoi Robin,

Dank voor het delen van deze action sequence, superhandig! 👍🏼
Ik heb hem inmiddels ook bij ons geïmplementeerd voor de assets van onze AV‑afdeling.

Ik loop alleen tegen het volgende aan: alle assets zijn bij ons gekoppeld als kind aan een config asset. Aan die config asset hangt ook de locatie. Via het koppelingssoort neemt het kind normaal gesproken de locatie van de ouder over. Alleen lijkt TOPdesk deze overgenomen locatie niet te herkennen als een “assignment_locations”.

Heeft iemand ervaring met dit specifieke gedrag, of misschien een workaround?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ja volgensmij heeft hij sowieso een probleem met 2 locaties/koppelingen, dan raakt hij in de war geloof ik, wel fijn dat je er IETS aan hebt!!!!