automatisch archiveren van persoonskaarten tenzij er bepaalde assets aan zijn gekoppeld
Hallo,
Ik lees veel over controles en wijzigingen bij personen die vertrekken; dat hebben wij ook, Daarnaast zijn de persoonskaarten gekoppeld aan Entra ID. Is er een account verwijderd, dan zou de persoonskaart automatisch gearchiveerd (kunnen) worden, maar helaas worden wij nog steeds te vaak geconfronteerd met niet ingeleverde hardware, waardoor wij de kaart niet willen archiveren. Nu laat ik automatisch controleren wanneer een Persoon niet meer in entra ID voorkomt en als dit >3 dagen, dan wordt de kaart gearchiveerd mits er geen hardware assets meer aan hangen.
Indien wel, dan wordt er een wijziging aangemaakt er worden er een aantal dringende mailtjes verstuurd.
Dit proces gaat goed zolang de verbinding met Entra ID er niet stiekem al 3 dagen verbroken is (bv secret verlopen, maar niet opgepakt), want als dat gebeurt, dan gaat TOPdesk allen persoonskaarten proberen te archiveren (al 2x gebeurt dit jaar).
Ik wil eigenlijk de standaard koppeling met Entra ID de persoonskaart laten archiveren als er geen hardware assets meer aan hangen. Hoe regel ik dit? Iemand een idee?
mvg, Walter