Actiereeks geautomatiseerde mails in TOPdesk
Goedemorgen allen,
Sitautie:
Wij doen administratieve zaken voor een externe partij.
Waarbij bijvoorbeeld geautomatiseerde MS mails worden gegenereerd richting onze TOPdesk omgeving, waarbij het verzoek is: om een wachtwoord te wijzigen voor een externe medewerker (welke als gebruiker niet in TOPdesk staat)
Daarin staat in het verzoekmail welke binnen TOPdesk wordt omgezet als melding enkele gegevens, waaronder:
* Naam
* Achternaam
* Emailadres
De TOPdesk melding heeft een generiek persoon als melder (niet geregistreerde melder), en de afzender (gekoppelde mail) is dan het @Microsoft.com emailadres
Wat wij zouden willen qua stappen, waarbij ik er via een actiereeks nog niet goed uitkomt:
- Microsoft wachtwoordresetmail
- TOPdesk maakt geautomatiseerde melding
- Actiereeks herkent: "Verzoek om wachtwoord van gebruiker opnieuw in te stellen"
- Actiereeks leest het e-mailadres uit het veld "Verzoek" Bijvoorbeeld: pieter.boer@voorbeeld.nl
- Mailadres van die persoon wordt automatisch gekoppeld aan de melding
- Servicedesk handelt de melding af
- De afhandeling/reactie gaat naar Pieter Boer (en niet naar Microsoft)
Kan ik via deze weg iemand vragen of soort gelijke situatie al ingericht zijn, dan wel wat wijsheid is en via welke manier ik dit het beste kan inregelen?
Wat hoop ik hiermee af te vangen?
De route gaat nu nog niet goed qua afhandeling, deze melding worden vaak netjes afgehandeld en dan gesloten, waarbij de gebruiker geen afmelding krijgt, maar het @microsoft.com emailadres, en door dit te automatiseren zou je dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Alvast bedankt voor het meedenken, en als er vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag natuurlijk.