Skip to main content
Question

Actiereeks die manager instelt op basis Object ID

• May 19, 2026
  • 4 replies
  • 46 views

Forum|alt.badge.img+2

Goedemiddag,

Is er wellicht iemand die een actiereeks ‘op de plank heeft liggen’ die op basis van het gekoppelde Object ID automatisch een manager instelt? De managers moeten in de actiereeks komen en bijv. niet in de Asset.

Alvast bedankt.

Gr. Frank

4 replies

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8
  • Contributor
  • May 19, 2026

Over welke kaart soort gaat het (melding, wijziging, activiteit, sjabloon etc) waar de manager op ingesteld moet worden?
En staat die manager/informatie op het object, zoja op welk veld?

Denk dat als je de vraag iets gedetailleerd beschrijft, dat men sneller een raakvlak met eigen inrichting zal zien. 

Forum|alt.badge.img+2

Hoi Sanne,

Bedankt voor je reactie.
In de voorlopige wijzigingsaanvraag. De manager staat niet op de Asset kaart (moet ik nog bespreken met onze Asset Manager dus wellicht later). Voor nu zou ik de managers daarom in de actiereeks zelf willen toevoegen. Via een toewijzing denk ik. Dus Asset X → Frank Mulders

Beetje context; binnen onze parkeervoorzieningen moeten diverse applicaties aangevraagd worden. Een deel van de applicaties moet naar manager X, het andere deel naar manager Y. Ik wil liever niet 2 formulieren maken maar één met één sjabloon. Om die reden zoek ik iets dat op basis van de asset, automatisch de juiste manager instelt.

Sanne Haller
Forum|alt.badge.img+8
  • Contributor
  • May 19, 2026

Hoi Sanne,

Bedankt voor je reactie.
In de voorlopige wijzigingsaanvraag. De manager staat niet op de Asset kaart (moet ik nog bespreken met onze Asset Manager dus wellicht later). Voor nu zou ik de managers daarom in de actiereeks zelf willen toevoegen. Via een toewijzing denk ik. Dus Asset X → Frank Mulders

Beetje context; binnen onze parkeervoorzieningen moeten diverse applicaties aangevraagd worden. Een deel van de applicaties moet naar manager X, het andere deel naar manager Y. Ik wil liever niet 2 formulieren maken maar één met één sjabloon. Om die reden zoek ik iets dat op basis van de asset, automatisch de juiste manager instelt.

Dan zou je een mapping in je actiereeks moeten maken, wat een standaard functionaliteit is in de TOPdesk actiereeks (het heet “Een set toevoegen”).

Om het gemakkelijk te maken zou ik je de ID's van de objecten en managers moeten noteren.
Dan kan je namelijk deze expressie gebruiken ${_map(_card["objectid"]!, "MappingApplicaties")} , die je als variabel kan toevoegen op de plek waar de ID van de manager moet komen te staan:

De expressie uitgelegd: Neem waarde ‘objectid’ kijk naar de set ‘MappingApplicaties’ deze naam kan je zelf geven) en pak de waarde die toegewezen is aan ‘objectid’ in die mapping.

Lukt het hiermee om zelf de actiereeks te maken?

Forum|alt.badge.img
  • New Member
  • May 20, 2026

Hey Frank,

wij hebben op de assetkaart de systeemeigenaar (manager) staan en deze wordt ingevuld op de autorisatie activiteit. We gebruiken het ook voor de Functioneel Beheerder van de applicatie. In de Json staat “systeemeigenaar’, dit is de naan van het veld in de Asset Module. Deze moet je dus aanpassen naar de naam die jij op de asset kaart hebt staan.