Hoi allemaal,
Ik weet nog uit de whatsapp community dat er ooit eens iets voorbij was gekomen over het afhandelen, het liefst geautomatiseerd van mails van ON2IT. Deze blijven namelijk maar mails sturen ipv te antwoorden op een ticket mail met daarin een ticket nummer. Hierdoor worden er dus een hele hoop (onnodige) tickets gemaakt over hetzelfde subject.
Ik was eens benieuwd of er meerdere mensen zijn met dit issue zijn, en ook of er mogelijk iemand dit al geautomatiseerd heeft om deze mails te mergen op een logische manier.
Een logische volgorde van aanpak zou volgens mij dan kunnen zijn:
- Van elk ticket van ON2IT kopieer het ticketnummer van hun uit de subject naar het externe nummer veld (middels KI 11963 heb ik deze stap al draaien en deze check laat ik doen 1 minuut na aanmaak ticket)
- Doe een check of er al een ander ticket bestaat met ditzelfde nummer in het externe nummer veld (2 of meer minuten na aanmaak ticket uit te voeren)
- Zo ja, kopieer het request veld (en eventueel bijlages) uit dit nieuwe ticket naar het actieveld in het oudere ticket, plaats een opemrking in het nieuwe ticket: "ticket gemerged met *originele ticket nummer*, sluit dit ticket en archiveer het
Zo nee, dan doe niks - En dit zou de reeks dan voor elke mail moeten herhalen vanuit ON2IT
Ik weet niet of ik mogelijk nog zaken mis of dat er mensen zijn die weten of dit zou kunnen werken of dit al werkend hebben. Ik weet uit eerdere verhalen dat er meerdere mensen zaken doen met ON2IT.
Ik hoor graag of mensen me hierin zouden kunnen helpen of zaken zouden kunnen aanvullen.