Skip to main content
Solved

door invullen assetveld ander assetveld verplicht maken

• July 27, 2026
  • 2 replies
  • 46 views

Paul Verhoeff
Forum|alt.badge.img+3

hallo allemaal

ik wil dat als assetvelden CIA/P worden ingevuld het veld ‘mitigation’ verplicht in te vullen wordt.

Deze velden staan in een variant van de ‘extended risk analysis’, dus ik kan ze niet op de gewone manier verplicht maken.

Dus ik bedacht als het nu kan via een ‘als dan dat’ is het ook opgelost.😉
ik zoek nu dus naar een optie die me deze mogelijkheid geeft.

dus als één van de velden van CIA/p worden ingevuld is dat de trigger om mitigation verplicht te stellen.

Best answer by Joost Oostindie

Hi Paul,

Het is helaas niet mogelijk om velden zogezegd variabel verplicht te maken. Ze zijn of verplicht om in te vullen, of niet verplicht.
Je kunt uiteraard wel een actie triggeren met de vraag om dit veld tevens in te vullen of te controleren of dit is gedaan, maar dat is helaas het enige.

2 replies

Joost Oostindie
Forum|alt.badge.img+9

Hi Paul,

Het is helaas niet mogelijk om velden zogezegd variabel verplicht te maken. Ze zijn of verplicht om in te vullen, of niet verplicht.
Je kunt uiteraard wel een actie triggeren met de vraag om dit veld tevens in te vullen of te controleren of dit is gedaan, maar dat is helaas het enige.

Paul Verhoeff
Forum|alt.badge.img+3
  • Author
  • Explorer ⭐⭐⭐⭐
  • July 28, 2026

met nog wat meer speurwerk ben ik er inmiddels achter dat dit alleen kan op template niveau en niet op assset niveau en dat is dus net niet de bedoeling. Dus helaas pindakaas