Skip to main content
Gerwin Filius
Inspirer
August 20, 2026

Actiereeks

• August 20, 2026
  • 5 replies
  • 56 views

Ik heb de volgende actiereeks gemaakt die automatisch een e-mail stuurt wanneer een gebruiker aangeeft dat een kennisitem niet nuttig is. Je hoeft enkel de variabele aan te passen met het e-mail adres en website van jouw organisatie.

1️⃣ Kennisitem ophalen 📘
Het gekoppelde kennisitem wordt via kennisid opgehaald met fields=title. Hierdoor zijn zowel het KI-nummer als de titel beschikbaar.

2️⃣ Persoon ophalen 👤
Via persoonid worden de gegevens opgehaald van de persoon die de feedback heeft gegeven.

3️⃣ Negatieve reactie controleren 👎
De e-mail wordt alleen verstuurd wanneer questionanswered de waarde false heeft.

4️⃣ Feedback versturen 📧
Er wordt een e-mail gestuurd met het kennisitemnummer en de titel, de naam van de persoon, de negatieve beoordeling en de gegeven feedback.

5️⃣ Onderwerp met kennisitemtitel 🏷️
Het onderwerp bevat zowel het KI-nummer als de naam van het kennisitem.

6️⃣ Kennisitem openen 🔗
De e-mail bevat twee knoppen: 'Open kennisitem in SSP' en 'Open kennisitem in behandelaarsgedeelte'.

7️⃣ Logging en foutafhandeling 🧾
De API-requests en responses worden vastgelegd in het uitvoeringslogboek.

Voorbeeld

Gebeurtenis

5 replies

New Member ⭐⭐⭐
August 25, 2026

Leuke oplossing! Helaas geen machtiging om de bijlage te downloaden zegt ie. Ik ben ingelogd met mijn My TOPdesk account.

Gerwin Filius
Inspirer
August 25, 2026

Wat gek? Je mag mij ook mailen op gerwin.filius@hz.nl dan stuur ik ‘m naar je op.

New Member ⭐⭐⭐
August 25, 2026

Bedankt, heb je gemaild hoor.

Sanne van Opstal-Brakel
Employee
Employee
August 27, 2026

@Gerwin Filius  de download werkt niet om dat er speciale tekens in de naam staan en daardoor komt de error. 
Als je je post edit en het bestand nogmaals upload met met standaard alfabethische tekens zou het moeten worden (gen speciale tekens of spaties)

Sanne van Opstal-Brakel, your TOPdesk Community Fairy Godmother