Skip to main content
Solved

Uit dienst email met assets - onderscheid maken tussen inleveren en niet inleveren

• August 4, 2026
  • 3 replies
  • 24 views

KevinStouthandel
Forum|alt.badge.img+3

Via een e-mail actie verstuur ik naar een medewerker die uit dienst gaat een e-mail met de assets die op zijn/haar naam staan, via de Persoonskaart. Dit om de medewerker te verzoeken om de assets op de laatste werkdag in te leveren bij IT.

Nu is een deel van deze assets wat zij daadwerkelijk moeten inleveren/afgeven zoals mobiel/sim, laptop, beeldscherm. En een deel wat niet ingeleverd hoeft te worden/kan worden zoals licenties maar ook de desktop die zij op hun werkplek gebruiken.

Ik wil graag in de mail die ik stuur het onderscheid tussen deze verschillende assets maken en in de tabel van de assets aangeven of deze ingeleverd moeten worden of dat dit ter informatie is. Of in plaats van 1 tabel 2 tabellen tonen met 1 tabel wel inleveren en 1 tabel niet inleveren.

Wie heeft er hier ervaring mee? Ik zit niet vast aan de e-mail actie als die via een andere weg ook kan.

Best answer by WouterP

Hi Kevin,

Ik heb zelf iets draaien wat hier op lijkt maar een net iets andere functie heeft.

Voordat iemand uitstroomt wordt gevraagd eigenaarschap van assets (mailboxen etc.) over te dragen. We merken dat dit vaak vergeten wordt dus heb ik een actiereeks gemaakt die specifieke assets overzet op persoonskaart van de manager.

Wat voor jou interessant kan zijn:
Get findAssets op - /tas/api/assetmgmt/assets?&linkedTo=person/${unid}&fields=@@summary,name&archived=false

In een emailstap naar manager benoem ik de lijst assets die zijn overgezet door de specifieke assettype id's te benoemen van de assets:

<#list _responses.findAssets.body.dataSet as asset> <#if asset.type_id == 'CDA3ACB1-7A24-44B6-8BA5-3C06E4706E42' || asset.type_id == '673DAFB3-2529-447E-98B6-414F5B47B8DA' || asset.type_id == 'D39BFFAC-6F82-4B4A-AF39-68B784662BE9' || asset.type_id == 'EF943D63-1F92-4A60-BFD9-68B1D1FB5861'> <#if asset.name?has_content>

• ${asset.name}

</#if> </#if> </#list>

Ik hoop dat je hier mee verder kunt

3 replies

Forum|alt.badge.img+1
  • New Member ⭐
  • August 5, 2026

Hallo, 

vielleicht hilft es dir weiter,

ich hab das so gelöst das in dem Rückgabeprotokoll nur die Assets aufgelistet werden die in der IT abgegeben werden sollen.

Schritt 1: in der HTTP-Aktion URL  /tas/api…......type,name&archived=false&templateName=”mit jeweiligen Assetnamen ranhängen”

als Beispiel bei mir: …...type,name&archived=false&templateName=Notebook&templateName=Zubehör_Notebook

Vielleicht eine zweite Aktion mit den anderen Assets als Information.

Grüße

Forum|alt.badge.img+2
  • New Member ⭐⭐⭐⭐
  • Answer
  • August 6, 2026

Hi Kevin,

Ik heb zelf iets draaien wat hier op lijkt maar een net iets andere functie heeft.

Voordat iemand uitstroomt wordt gevraagd eigenaarschap van assets (mailboxen etc.) over te dragen. We merken dat dit vaak vergeten wordt dus heb ik een actiereeks gemaakt die specifieke assets overzet op persoonskaart van de manager.

Get findAssets op - /tas/api/assetmgmt/assets?&linkedTo=person/${unid}&fields=@@summary,name&archived=false

In een emailstap naar manager benoem ik de lijst assets die zijn overgezet door de specifieke assettype id's te benoemen van de assets:

<#list _responses.findAssets.body.dataSet as asset> <#if asset.type_id == 'CDA3ACB1-7A24-44B6-8BA5-3C06E4706E42' || asset.type_id == '673DAFB3-2529-447E-98B6-414F5B47B8DA' || asset.type_id == 'D39BFFAC-6F82-4B4A-AF39-68B784662BE9' || asset.type_id == 'EF943D63-1F92-4A60-BFD9-68B1D1FB5861'> <#if asset.name?has_content>

• ${asset.name}

</#if> </#if> </#list>

KevinStouthandel
Forum|alt.badge.img+3

Hi Kevin,

• ${asset.name}

</#if> </#if> </#list>

Thanks! Hier kan ik denk ik wel iets mee!